Pierwsze szkice zaprezentowane przez dział stylistyczny Volkswagen Samochody Użytkowe pokazują, w którą stronę zmierzają projektanci: Volkswagen Amarok ma być autem klasy premium wśród pick-upów swojego segmentu. Amarok to pick-up, który prowadzi się równie precyzyjnie jak samochód osobowy, a jednocześnie nadaje się do pokonywania bezdroży.
Masywny przód nadwozia i zmieniona tablica rozdzielcza to znaki rozpoznawcze odświeżonego Amaroka. Sprawiają one, że samochód wydaje się bardziej elegancki. Auto ma długość 5,25 m i szerokość 2,23 m (włącznie z lusterkami zewnętrznymi) i spełnia wszelkie wymogi, jakie – zarówno pod względem stylistyki, jak i funkcjonalności – powinien spełniać klasyczny pick-up. Rozmiar kół i opon dostępnych w różnych wersjach wyposażeniowych Amaroka został znacznie zwiększony, co sprawiło, że auto wydaje się potężniejsze. W stylistyce zewnętrznej oraz we wzornictwie tablicy rozdzielczej tego użytkowego samochodu w oczy rzucają się poziome linie, w klarowny sposób oddzielające od siebie większe powierzchnie, a także precyzja z jaką wykonano wszelkie kanty i przetłoczenia. Zastąpienie okrągłości poziomymi i pionowymi liniami sprawiło, że przód i wnętrze Amaroka stały się bardziej wyraziste. Zabieg ten spowodował, że pick-up Volkswagena jest teraz znacznie bardziej atrakcyjny i może zainteresować także tych klientów, którzy do tej pory wybierali klasyczne SUV-y.
Link do strony artykułu: https://wwwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/amarok-pick-up-klasy-premium-z-nowa-stylistyka-volkswagena